Algemene verkoopsvoorwaarden Safety Solutions BV

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1. Algemeen

1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding/offerte uitgaande van en op elke overeenkomst aangegaan door BV SAFETY SOLUTIONS (KBO 0541 490 028) hierna genoemd SAFETY SOLUTIONS, inclusief op iedere verkoop op afstand, naar aanleiding van een bestelling die de klant online plaatst op de website van SAFETY SOLUTIONS (https://www.safety-solutions.be)

1.2. De opdracht of de bestelling van de klant geldt als aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden van SAFETY SOLUTIONS. Bijzondere van de voorwaarden van SAFETY SOLUTIONS afwijkende bepalingen zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. SAFETY SOLUTIONS aanvaardt slechts de toepassing van algemene voorwaarden van contractanten en/of derden als zulks schriftelijk en uitdrukkelijk is overeengekomen.

1.3. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld, waarbij de klant de mogelijkheid heeft om deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken. Elke online bestelling door de klant veronderstelt de voorafgaande raadpleging door de klant van de algemene voorwaarden, zonder dat aan deze aanvaarding een voorwaarde verbonden wordt van een schriftelijke handtekening.

1.4. De klant erkent bekend te zijn met de beperkingen en risico’s  van het gebruik van het internet en van het digitaal en elektronisch opslaan en overbrengen van informatie en het online betalingsverkeer. Op geen enkel ogenblik is SAFETY SOLUTIONS aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen van voormelde risico’s.

Artikel 2. Offertes – bestellingen – overeenkomsten

2.1. Alle aanbiedingen en/of offertes zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. De online presentatie van een product op de website van SAFETY SOLUTIONS is steeds een vrijblijvende uitnodiging om de producten bij SAFETY SOLUTIONS te bestellen, zonder dat dit SAFETY SOLUTIONS op enige wijze bindt.

2.2. Behoudens andersluidend beding zijn aanbiedingen geldig gedurende één maand vanaf de datum dewelke op de aanbieding is vermeld.  Na deze periode kan de klant geen aanspraak meer maken op de vermeldingen van eender welke aard dan ook, dewelke in de aanbieding  vermeld werden.

2.3. Het voorwerp van de overeenkomst is beperkt tot hetgeen schriftelijk werd bepaald. Wijzigingen  tijdens de uitvoering van de overeenkomst mondeling of schriftelijk gevraagd door de klant, worden – indien door SAFETY SOLUTIONS aanvaard – bijkomend gefactureerd. De door de klant gevraagde wijzigingen  kunnen door SAFETY SOLUTIONS met alle mogelijke middelen worden bewezen.

2.4 Op de website tracht SAFETY SOLUTIONS de aangeboden producten zo volledig en nauwkeurig mogelijk te beschrijven, zonder dat dit een resultaatsverbintenis inhoudt voor SAFETY SOLUTIONS. Het is mogelijk dat de meegedeelde informatie onvolledig is. Hiervoor kan SAFETY SOLUTIONS niet aansprakelijk gesteld worden.

2.5. Een online bestelling wordt geplaatst door het online doorgeven van de bestelling, op de bestelknop te klikken, door de algemene voorwaarden te aanvaarden en door de betaalmethode te kiezen.

2.6. De online aangeboden producten zijn steeds onderhevig aan de actualiteit van de voorraad. Indien na bestelling of aanvaarding zou blijken dat het bestelde product niet voorradig is, zal de klant hiervan op de hoogte worden gebracht. De klant heeft dan de keuze tussen de afname van een gelijkwaardig product of terugbetaling van het betaalde bedrag, zonder dat hij een schadevergoeding kan eisen.

Artikel 3. Prijzen

3.1. Prijzen worden opgegeven in euro en zijn steeds exclusief B.T.W. Elke verhoging van het B.T.W.- tarief of van een andere belasting van welke aard ook tussen de bestelling en de uitvoering zal ten laste van de klant vallen, zelfs wanneer de prijs inclusief BTW werd overeengekomen.

3.2. Alle overeenkomsten worden afgesloten op basis van de alsdan geldende prijzen;  Indien na de overeenkomst, de prijzen van lonen, sociale lasten, vennootschapsbelasting, importtarieven, grondstoffen, materiaalprijzen, e.d.m. verhogingen ondergaan, of er zich koersfluctuaties voordoen, zowel van binnenlandse als buitenlandse valuta, ook al geschieden deze ingevolge reeds bij de aanbieding te voorziene omstandigheden, kunnen deze worden doorgerekend;

Artikel 4. Annuleren

4.1. Indien de klant de bestelling/opdracht annuleert, is hij gehouden tot betaling van het op dat ogenblik reeds gepresteerde werk en alle reeds gedane uitgaven met daarnaast een minimum van 25% van de overeengekomen totaalprijs ten titel van forfaitaire schadeloosstelling, onverminderd het recht van SAFETY SOLUTIONS om vergoeding  te vorderen voor de werkelijk geleden schade.

Artikel 5. Betaling

5.1. De facturen zijn contant betaalbaar op de maatschappelijke zetel van SAFETY SOLUTIONS,  tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Online bestellingen zijn contant betaalbaar op het ogenblik van het plaatsen van de bestelling. Facturen worden geacht aanvaard te zijn, indien zij niet binnen de 8 dagen schriftelijk worden geprotesteerd.  Indien de factuur niet op vervaldatum is vereffend, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest opeisbaar, berekend aan 12% op jaarbasis.

5.2. Elke niet-betaling van een factuur op de vervaldatum brengt de eisbaarheid mee van de facturen die op dat ogenblik zijn opgesteld ten laste van dezelfde klant.

5.3. Indien de factuur op vervaldag onbetaald blijft, zal het saldo worden verhoogd met een schadebeding van 10 %, met een minimum van € 125,00, zulks onverminderd de intresten zoals vermeld in art. 5.1.

Artikel 6. Levering en uitvoering

6.1.Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen, worden de leverings- en uitvoeringstermijnen slechts ter indicatie gegeven en zijn zij geenszins bindend.

6.2. Leveringen gebeuren Ex Works. Alle risico’s gebonden aan de geleverde of ter beschikking gestelde goederen (o.a. verlies, diefstal, vernietiging of beschadiging) zijn voor rekening van de klant.

Artikel 7. Eigendomsvoorbehoud – exceptie van niet-uitvoering – retentierecht

7.1. Indien SAFETY SOLUTIONS overgaat tot levering en/of plaatsing van goederen dan blijven de geleverde goederen eigendom van SAFETY SOLUTIONS tot de volledige betaling van de prijs en van de bijkomende prestaties, inclusief eventuele schadebedingen en interesten, zelfs indien deze goederen werden gewijzigd of geïncorporeerd. De klant dient niet-betaalde goederen op eerste verzoek terug te bezorgen bij SAFETY SOLUTIONS in hun oorspronkelijke verpakking en perfecte staat. De klant verbindt zich ertoe niet betaalde goederen te bewaren en te beveiligen (o.a. te verzekeren tegen diefstal en brand). Hij zal zich onthouden van doorverkoop of incorporatie totdat algehele betaling is tussengekomen.

7.2. SAFETY SOLUTIONS behoudt zich het recht voor zonder verdere verwittiging of ingebrekestelling  haar  prestaties op te schorten in geval van een onbetaald gebleven factuur.

7.3. SAFETY SOLUTIONS behoudt zich een retentierecht voor in geval van een onbetaald gebleven factuur.

Artikel 8. Aanvaarding

8.1. Door SAFETY SOLUTIONS uitgevoerde werken en/of geleverde goederen worden geacht aanvaard te zijn, behoudens nauwkeurig omschreven en gedetailleerde klacht die SAFETY SOLUTIONS bereikt bij aangetekend schrijven uiterlijk binnen 8 kalenderdagen na levering, plaatsing en/of uitvoering, en in elk geval bij ingebruikname.

8.2. Vanaf ingebruikname zijn alle zichtbare gebreken gedekt en worden zij geacht aanvaard te zijn door de klant.

8.3. De ondertekening van een ontvangstbon geldt als bevestiging van de conformiteit tussen de bestelde en de geleverde goederen of uitgevoerde werken. De ondertekening van een ontvangstbon dekt alle zichtbare gebreken, d.w.z.. alle gebreken die de klant op het ogenblik van de levering had kunnen vaststellen bij een aandachtige controle.

8.4. Eventuele retourzendingen dienen uitdrukkelijk door SAFETY SOLUTIONS te worden aanvaard en moeten in hun oorspronkelijke verpakking en op kosten en risico van de klant worden uitgevoerd.

Artikel 9. Garantie – herstellingen

9.1. Indien SAFETY SOLUTIONS een garantie verleend zal deze garantie het voorwerp uitmaken van een afzonderlijk document, waarin de specifieke garantievoorwaarden worden vermeld.

9.2. Herstellingen/vervangingen die niet onder garantie worden uitgevoerd, worden aangerekend tegen de vaste eenheidsprijzen en tarieven van SAFETY SOLUTIONS. Op uitgevoerde herstellingen zijn de algemene verkoopsvoorwaarden van SAFETY SOLUTIONS van toepassing.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

10.1. SAFETY SOLUTIONS is niet aansprakelijk voor menselijke schade en/of bedrijfs- en/of gevolgschade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van ter beschikking gestelde,  geleverde goederen of uitgevoerde werken.

10.2. SAFETY SOLUTIONS is niet aansprakelijk voor schade ontstaan als rechtstreeks of onrechtstreeks gevolg van: overmacht, fouten en/of nalatigheden van de klant en zijn juridische dan wel feitelijke aangestelden, of enige andere externe oorzaak. 

10.3. Iedere aansprakelijkheid en/of gehoudenheid van SAFETY SOLUTIONS is steeds beperkt tot het bedrag van de betreffende factuur, exclusief B.T.W., zonder rekening te houden met de oorzaak en de omvang van de schade.

10.4. Deze aansprakelijkheidsbeperking geldt tevens ten opzichte van de bestuurders, werknemers en de uitvoeringsagenten van de Dienstverlener indien deze rechtstreeks zouden aangesproken worden.

Artikel 11. Ontbinding

11.1. SAFETY SOLUTIONS is gerechtigd de overeenkomst te ontbinden door eenvoudige aangetekende kennisgeving aan de klant, indien deze één van zijn contractuele verbintenissen niet nakomt  binnen 7 dagen na hiertoe door SAFETY SOLUTIONS per aangetekend schrijven in gebreke te zijn gesteld.

11.2. Bij ontbinding van de overeenkomst met toepassing van het eerste lid zal de klant gehouden zijn tot betaling van de het op dat ogenblik reeds gepresteerde werk en gedane uitgaven naast een schadevergoeding gelijk aan 25 % van de overeengekomen totaal prijs, onverminderd het recht van SAFETY SOLUTIONS  om vergoeding te eisen voor de werkelijk geleden schade.

Artikel 12. Persoonsgegevens

12.1. Wanneer de klant de website van SAFETY SOLUTIONS bezoekt en/of een product bestelt, verzamelt SAFETY SOLUTIONS persoonsgegevens van de klant. In de privacyverklaring van SAFETY SOLUTIONS kan worden nagelezen hoe SAFETY SOLUTIONS omgaat met de persoonsgegevens. De privacyverklaring kan worden geraadpleegd op de website.

Artikel 13. Klachten

13.1 Klachten kunnen worden gemeld op het telefoonnummer 0470 86 16 13 op het e-mailadres info@safety-solutions.be of per post naar Heidestraat 111, 3581 Beringen.

Artikel 14. Toepasselijk recht – Bevoegdheid

14.1. Deze overeenkomst wordt uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.

14.2. Voor alle geschillen voortvloeiende uit de tussen partijen gesloten overeenkomsten zijn enkel de Rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen – Hasselt bevoegd.

Expert in valbeveiliging en werken op hoogte!

Wij zijn gecertificeerde dealer en installateur voor

Safety Solutions BV

Heidestraat 111
3581 Beringen

BTW: BE0541.490.028

Copyright 2024 © Alle rechten voorbehouden - Website door SomeSites Webdesign